dinsdag 17 juli 2012

Zara

Mijn dag zag er vandaag zo uit :

Ik ging binnen in een donkergroene winkel waar er boven de ingang met grote, gouden letters "Zara" opstond. Terwijl ik de zoete geur van parfum opsnoof keken een stel spierwitte paspoppen me aan. Het was net alsof ze tegen me zeiden : "Welkom in Zara! Maar ga niet buiten met lege handen!" Overal waar ik keek, stonden grijze rekken vol met schitterende kleren en in de hoek vlogen een paar meiden naar die suikerspin roze hakken. Rechts van mij bevonden zich de paskamers waarvan de deuren omringd waren met een zwarte strook. Links was er een roltrap die je naar de tweede verdieping bracht waar de kinderafdeling was.
En toen viel m'n oog op het perfecte jurkje. Een must-have! Het had een zachte koraal-oranje kleur en was afgezet met tal van ruches. Terwijl mijn vingers over de zijden stof streken, klonk 'Someone like you' van Adele uit de boxen. Haha, tuurlijk hield ik van die jurk! Ik ging in de lange rij staan om te betalen. Het kassageluid werkte op mijn zenuwen en ik ging bijna dood van de warmte. Maar toen ik afrekende en mijn handen het kartonnen handvat omsloten werd ik in beslag genoemen door een heerlijk gevoel. Mijn glimlach werd immers nog breder toen ik mijn kassaticket nog bekeek voordat ik het wegsmeet - want als m'n moeder mijn magnifique jurkje niet graag ziet dan moet ik  het terugbrengen - zag ik dat de jurk bij de solden zat. En je kent dat gevoel wel als je minder moet betalen dan het waard is.
Toen ik naar buiten ging, draaide ik me om en ik kan bijna zweren dat ik de slanke paspoppenzag knipogen en glimlachen naar mij.

Bisou,
Salma♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten